środa, 8 października 2014

Szybki w przygotowaniu chleb bezglutenowy

Moje poszukiwania zakończyły się sukcesem. Tak - od miesiąca rozglądałam się za ciekawym przepisem na chleb, w którym nie będzie mąki pszennej, a który będzie stanowił odmianę do mojego ulubionego chleba (zawierającego jednak tą - moją nieulubioną - mąkę pszenną).

Chlebek jest szybki i prosty w przygotowaniu, nie ma konieczności odstawiania ciasta na noc do rośnięcia.

Przepis, który Wam dziś przedstawiam znalazłam tutaj. Wprowadziłam swoje drobne modyfikacje i wyszło super.

Składniki:
130 g nasion ze słonecznika
80 g siemienia lnianego
65 g migdałów
140 g płatków owsianych
4 łyżki babki płesznik (Colon C)
garść ziaren dyni
garść żurawiny suszonej
1 łyżeczka soli
3 łyżki masła / oleju
350 ml wody
1 łyżka syropu z agawy

Przygotowanie:
Wszystkie składniki suche wsypujemy do foremki, a następnie mieszamy. Dodajemy wodę, tłuszcz i syrop z agawy. Dokładnie wszystko łączymy., po czym łyżką ugniatamy masę - tak, żeby powstał zwarty bochenek. Odstawiamy go na 2 - 3 godziny.

Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 20 minut. Po tym czasie wyjmujemy chleb z formy i pieczemy kolejne 40 minut bezpośrednio na kratce piekarnika.

Upieczony chleb odstawiamy do ostygnięcia.

SMACZNEGO!

P.S. Jeszcze słów kilka na temat babki płesznik. Ja kupiłam ją w postaci Colon C w mojej ulubionej aptece. To ten składnik jest odpowiedzialny za to, że chlebek - pomimo braku mąki - nie rozpada się i nie kruszy za bardzo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz