piątek, 21 lutego 2014

Ciasto na tartę

Poszukiwałam dobrego przepisu na ciasto do tarty. Próbowałam i z masłem, i z margaryną, i z jajkiem i bez. Na swojej wyboistej drodze spotkałam takie problemy jak opadające brzegi czy lekki zakalec. Koniec końców, zaczęłam korzystać z poniższego przepisu (ilość ciasta wystarcza na 2 tarty).


Składniki:
1/2 kg mąki
250 g masła / margaryny
1 łyżeczka soli
2 ł oleju
1/2 szkl zimnej wody

Przygotowanie:
Siekamy masło / margarynę na drobne kawałeczki, łącząc je w ten sposób z mąką. Następnie dodajemy sól, olej i wodę i wyrabiamy ciasto. Wkładamy na godzinę do lodówki, a następnie wałkujemy tak, żeby średnica ciasta była nieco większa niż formy. Przenosimy do niej ciasto i dość mocno wygniatamy brzegi. Jeśli chcemy uniknąć ich opadnięcia, możemy wygnieść ciasto delikatnie nad formę i zawinąć na zewnątrz. Całe ciasto dokładnie nakłuwamy widelcem (wtedy nie trzeba go obciążać). Znowu chowamy ciasto do lodówki. Po godzinie wkładamy je do nagrzanego piekarnika i podpiekamy ok. 10-15 minut.

Tak przygotowane ciasto jest idealnie przygotowane na przyjęcie dodatków i dalsze pieczenie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz