czwartek, 20 listopada 2014

Krem z papryki na chłodne popołudnie



Już od dłuższego czasu krem z papryki znajdował się na mojej liście potraw do przetestowania. Dlatego też, jak zostałam tą pyszną zupą poczęstowana (no dobrze, nakarmiona. Baaardzo nakarmiona :-) ) przez jedną z koleżanek, od razu poprosiłam o przepis (jeszcze raz dziękuję Gosia).

Poniższa wersja kremu z papryki jest moją ulubioną i powstała w wyniku niewielkich modyfikacji oryginalnego przepisu. Tę rozgrzewającą zupę zaliczam do jednej z lepszych na zimne, jesienno - zimowe popołudnia.



Składniki:
6 czerwonych papryk
1 duża marchewka
1/2 pietruszki
ok. 1,2 l. bulionu
kawałeczek papryczki chili
2 duże pomidory
1 koncentrat pomidorowy
sól, pieprz
kilka łyżek śmietany 12%

Przygotowanie:
Marchewkę, pietruszkę i pomidory sparzamy i obieramy. Kroimy w kostkę. Z papryk usuwamy gniazda nasienne i również kroimy na drobniejsze kawałki. Warzywa zalewamy bulionem i gotujemy przez ok. 30 - 40 minut. Dodajemy koncentrat pomidorowy, pieprz i sól. Gotujemy przez kolejne 5 - 10 minut.

Zupę miksujemy blenderem na gładki krem. Podajemy z łyżką śmietany i bagietką z masłem czosnkowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz