wtorek, 25 listopada 2014

Szarlotka na jesienną niepogodę



Jak to jest, że zawsze wraz z nadejściem późnej jesieni, przychodzi również apetyt? Ogromna, nieodparta wręcz chęć zjedzenia czegoś słodkiego. Dużej ilości słodkiego... Dzień bez słodkości okazuje się dniem straconym (a przecież życia marnować nie wolno!!!). W głowie kołaczą się dość monotonne, ale za to słodkie myśli i układają w - równie słodkie - plany. Dziś szarlotka, jutro W-Zka, a w międzyczasie - jeśli tylko czas pozwoli - może np. muffiny?


W tym roku postanowiłam wykorzystać mój "słodki apetyt" i przygotować kilka przepisów, na ciasta proste i smaczne. W tym celu przeczytałam zeszyt z przepisami mojej mamy, wybrałam się do cukierni w poszukiwaniu inspiracji, posłuchałam na co miałby ochotę mój kochany mąż. I tak oto powstała LISTA SŁODKOŚCI, którymi chcę się podzielić. Na pierwszy ogień idzie szarlotka, z przepisu mojej kochanej Gosi. Bardzo prosta w przygotowaniu - zwłaszcza jeśli ta silniejsza połówka - tak, tak, mam na myśli męża - zagniecie ciasto (ciasto to połowa sukcesu, ale ok. 4/5 pracy).

Na zdjęciu możecie zobaczyć szarlotkę w wersji light (nie dajcie się zwieść, wcale nie jest dietetyczna) - tak normalnie podaję ją albo z lukrem, albo z bitą śmietaną. W końcu, jak szaleć to szaleć. Prawda? :-)

Składniki na ciasto:
3 szklanki mąki
2 żółtka
1 serek homogenizowany 200g
1 margaryna
3 łyżki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Składniki na nadzienie:
8 jabłek
cynamon
3 łyżki cukru

Przygotowanie:
Jabłka obieramy, dzielimy na połówki i usuwamy z nich gniazda nasienne.

Zagniatamy ciasto ze wszystkich składników. Dzielimy na dwie równe części. Wałkujemy jedną z nich i wykładamy na blaszce do pieczenia. Na wierzchu ciasno układamy połówki jabłek, posypujemy je dość obficie cynamonem i równomiernie trzema łyżkami cukru.

Wałkujemy drugą część ciasta i układamy ją na "jabłkowej" warstwie.

Pieczemy ciasto w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 50 minut. Jak już wspominałam, szarlotkę możemy podawać z bitą śmietaną, polaną lukrem lub - w wersji light - bez żadnych dodatków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz