wtorek, 10 czerwca 2014

Pstrąg pieczony z ziemniaczkami

Co dziwne, dotychczas do świeżej ryby podchodziłam z rezerwą. Obawiałam się, że nie będzie smaczna i nie do końca miałam pomysł jak ją doprawić. Przełomowy okazał się moment, kiedy trafiłam na grilla... właśnie z pstrągiem! Rybka okazała się przepyszna, a ja postanowiłam zrobić taką samą w piekarniku.
Obecnie pieczonego pstrąga uważam za jedno z dań, które właściwie "robi się samo", a po niecałej godzinie... obiad jest gotowy!



Składniki:
4 świeże wypatroszone pstrągi
pęczek pietruszki
pęczek koperku
6 ząbków czosnku
2 łyżki masła
sól, pieprz

Przygotowanie:
Rybę dokładnie płuczemy, a następnie doprawiamy solą i pieprzem z każdej strony. Pietruszkę i koperek siekamy, a czosnek kroimy na plasterki. Pstrągi nadziewamy pietruszką, koperkiem oraz połową czosnku i masła (pozostałą część kładziemy na wierzchu). Zawijamy rybę w folię aluminiową i pieczemy przez 40 minut w temperaturze 180 stopni. Podajemy koniecznie z cytryną.

Tym razem zdecydowałam się na wersję z młodymi ziemniaczkami i sałatą z rzodkiewką. To danie smakuje jednak równie dobrze z warzywami przygotowanymi na parze.

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz