sobota, 5 kwietnia 2014

Makaron z mięsem i warzywami

"Zjadłabym coś smacznego na obiad" - to była moja pierwsza myśl po wyjściu z pracy. "O nie, musiałabym pojechać do sklepu..." - to druga. Co zrobiłam? Oczywiście - metodą nowoczesnej żony - stwierdziłam, że na pewno wymyślę bardzo smaczny posiłek z tego, co znajdę w kuchni. Efekt gotowania był na tyle zadowalający, że zanotowałam przepis :-)


To prawda, że eksperymentowanie w kuchni daje mi ogromną satysfakcję. Dzięki temu odkrywam ciekawe połączenia świetnie znanych mi składników, rozszerzam listę przepisów na "szybkie obiady" i efektami pracy zaskakuję nie tylko męża, ale również samą siebie.

Składniki:
30dkg makaronu (np. świderki)
30dkg mielonego mięsa wieprzowego
1 cebula
30dkg pieczarek
1/4 główki kapusty białej
2 pomidory
5dkg sera żółtego
olej do smażenia
sól, pieprz, bazylia

Przygotowanie:
Cebulę kroimy w kostkę i podsmażamy na oleju. Dodajemy mięso mielone, doprawiamy solą i pieprzem, podlewamy odrobiną wody i dusimy przez ok. 15 minut. Tak przygotowane mięso odstawiamy na bok.
Pieczarki kroimy w ćwiartki, a kapustę w kostkę. Warzywa przekładamy do patelni, lekko doprawiamy solą i pieprzem, podlewamy wodą i dusimy do momentu, kiedy kapusta zmięknie. Pod koniec dodajemy pomidory pokrojone w kostkę. Kiedy warzywa są już miękkie, doprawiamy je bazylią i mieszamy z mięsem.
Makaron gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu. Łączymy go z mięsem i warzywami, a na wierzch ścieramy ser żółty.

Danie możemy dodatkowo ozdobić świeżą bazylią :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz